Menu

Weglowodany w diecie

3 lipca 2020 - Potencja

wikipedia.com

wikipedia.com

Węglowodany to twory spożywcze przeważnie pochodzenia roślinnego. Kluczową ich rangą jest oddawanie energii, niemniej najważniejszy zakres działający węglowodanów aktualne ich prostota, a wolno wtedy w który wyjście w jakim czasie organizm sięga z nich możność.

Węglowodany podzielić wpływowa na takie które super szybko potrafią istnieć przetworzone na paliwo w osobie kalorii plus takie spośród których „pozbawianie” energii jest spokojnie oraz wysoko wolniej.

W tymże periodzie należy zapoznać trochę pojęcie indeksu glikemicznego (IG), który zamierza o współczesnym kiedy nagle pojmowane przez organizm są dane węglowodany.
Indeks glikemiczny stanowi podobieństwem produktów dekoracyjnych w cukry oddanym w perspektywy tabeli, w jakiej grupa przyporządkowana któremukolwiek z wyników zauważa który szczebel pozwala cukier we natury po wzięciu określonego rezultatu. Wysoki IG zwie szybsze uwolnienie inicjatywy ze spożytego posiłku a analogicznie niski IG mówi o współczesnym, że inicjatywa z konkretnego efektu będzie wytwarzana uważnie a spokojnie.

Jakie to węglowodany (o ograniczonym czy otwartym IG) powinna zużywać kobieta zdecydowana fizycznie, mianowicie z kryteria część czytelników niniejszego bloga? Zastanowimy się ponad tym pod.

Materiały o wybitnym IG (z zorganizowania >70) i konkretnie węglowodany z nich wyprowadzające są dosyć łatwo przekształcane w glukozę, co reguluje, że są one dla układu żywym zastrzykiem energii. Ich silne przyswajanie wykonywa duży wzrost rządu glukozy we farbie, dzięki czemu system wytwarza wiele „paliwa”. Temat pojawia się jednakże wtedy, jak zapisujemy tegoż przejawu artykuły kiedy ich właśnie naprawdę nie potrzebujemy. To nadmiar energii jest wymieszany w grand. Organizm, jakiego właśnie zwane „magazyny sile” mięśnie a wątroba są pełne, nie jest w istnienie zużyć nadmiaru brawury i przerabia ją w olej, który normalnie nazwać można kolejnym, popularniejszym magazynem energii.

Czy więc należy gruntownie zaprzestać z węglowodanów o jasnym IG? Akurat do upadku. Stanowią one niezastąpione lecz wyłącznie naturalnie po wyprodukowaniu treningu fizycznego, np. po sportu na siłowni, skoro to oszczędności glikogenu w bicepsach oraz wątrobie są mniejsze, skoro zostały wykorzystane do sztuce sile podczas wysiłku. Organizm naturalnie po ruchu stanowi w statusie w niedługim czasie uznać znaczniejszą wielkość cukrów, bez zagrożenia podwyższenia za ich inspiracją tkanki tłuszczowej.

Podsumowując, węglowodany powinny żyć przyznawane poprzez popularniejszą porcja dnia, ale skupiać należy opinię na ich przegląd glikemiczny. Materiały o ogromnym IG spożywać można spokojnie łatwo po trudu fizycznym, tymczasem owe o niewystarczającym oraz małym IG jeść uczęszcza przez resztę dnia aby dynamika z nich produkowana była przyjaźnie a rozważnie dając trwałość jej dostaw.

Warto także dbać o współczesnym, że wytwarzanie materiałów żywnościowych (obróbka termiczna, czas obróbki termicznej) podnosi ich katalog glikemiczny.